31.1.11

Post aniversar

Englezu' zice "sweet sixteen". Eu zic "16 ani cu diabet". Si imi doresc de inca multe ori pe atat. Cu buba la ochi sau fara, cu degete pline de intepaturi, cu pen-uri si pompe. Cu hipo si hiper.

Nu ma astept la un leac miraculos. In acesti 16 ani s-au schimbat mult metodele de tratament si mai ales abordarea acestuia. Insuline cu actiune de 4 ore si de 24...lejeritate in meniu (acum 16 ani, la pranz, trebuia sa mananc 80 de carbohidrati, cam cat mananc acum intr-o zi obisnuita...stiu, eram in crestere, dar era o cantitate enorma pentru un copil de 12 ani...). Nu sustin ca e de vis sa ai diabet si sa ai grija de tine, dar cu metodele actuale e realizabil. Sunt recunoscatoare pentru medicina si tehnica moderna fara de care nu as putea azi abera cu gratie pe blog.

Diabetul nu mi-a pus piedica niciodata. Nici macar atunci cand am ales sa-l ignor si nu aveam grija de mine. Am continuat sa functionez si am mers inainte. Am terminat facultatea, m-am angajat. Am calatorit si am urcat pe munti. Am parcurs kilometri pe bicicleta si m-am apucat de cycling. Am iesit in cluburi si am mers la petreceri si nu am dat deoparte un cocktail. Am dansat pana in zori la nunta mea. Am trecut peste perioade in care petreceam mai mult de 12 ore pe zi la birou. Si am trecut prin security-check-ul de la aeroport cu punga transparenta cu penurile si glucometrul. Am inghitit micile rautati ale colegilor, care in "oracolele" de acum multi-multi ani, la clasica intrebare "Iti place de mine?" raspundeau "Da, daca n-ai avea diabet".

Poate ca ar fi timpul sa iau o pauza. Am invatat intre timp sa ma ascult si sa cer un time-out daca am nevoie. Am invatat sa fiu deschisa cu oamenii, si sa le spun despre problema mea. Si am invatat ca diabetul e parte din mine. Nu ma defineste ca persoana, in primul rand sunt programator, femeie, sotie, pasionata de handmade si pe undeva prin lista asta s-ar strecura si "diabetica". Asta daca tin neaparat sa ma etichetez cumva. Dar diabetul explica multe. Explica de ce intr-un meeting important molfai cubulete de zahar. Sau dupa ce m-am chinuit sa ard calorii la sala, le pun inapoi mancand zahar dupa. Sau de ce am tot timpul la mine un port-fard, fara farduri. Si de ce numar feliile de paine. Si de ce am zile in care nu m-as mai ridica din pat. Kerri  explica mult mai bine.

Am implinit 16 ani de diabet in 16 ianuarie. Si imi mai doresc inca 16. Si inca 16. Si inca 16. Si inca, si inca.

No comments:

Post a Comment