16.3.11

Interdicție la Mars

Nu sunt pacientul perfect. În sensul că nu respect 100% litera cărții. Mai calc pe alături. Și asta se întâmplă acum, când încerc din răsputeri să fiu un pacient bun. Să mă testez, să țin un jurnal al glicemiilor, meselor, activității fizice, să nu mă stresez, să fac sport, să mănânc sănătos, să, să, să...

...să stau în fața vitrinei din sticlă. Înăuntru, luminate puternic și așezate frumos, toate chestiile interzise, dar atât de bune. Ala-bala-portocala...ce să aleg? (Dacă întâlniți un diabetic care nu se dă în vânt după dulciuri și nici nu-i placă să facă prăjituri, prezentați-mi-l și mie.) Ar merge niște ciocolată, arahide, caramel...Snikers. Suuuupeeeer. Glicemia la start...105 mg/dl. Insulină? 3 unități de Humalog. Păcatul? Un Snikers întreg. Glicemia la o ora după (când e mai mare și mai mare)? 138 mg/dl. La două ore după? Și mai bună decât atât. Fără consecințe majore.

Următoarea săptămână... în fața vitrinei din sticlă. Înăuntru, luminate puternic și așezate frumos, toate chestiile interzise, dar atât de bune. Ala-bala-portocala...ce să aleg? Ar merge niște ciocolată, caramel, dar fără arahide...Mars. Suuuupeeeer. Glicemia la start...98 mg/dl. Insulină? 3 unități de Humalog. Păcatul? Un Mars întreg. Glicemia la o ora după (când e mai mare și mai mare)? 243 mg/dl.  La două ore după? Bătea binișor înspre 300. Mi-am mai făcut insulină. Consecințe? Majore. Hipoglicemie, datorată suprapunerii acțiunii dozelor de insulină. Super.

Așa că am pus interdicție la Mars. Not sure if there is water on Mars. But there is definitely a ban on Mars from now on.


Dar există un plus și în a călca pe alături cu foarte multă grijă. Data viitoare știi la ce să te aștepti.

No comments:

Post a Comment