1.11.11

Ziua mondială a diabetului

Luni, 14 noiembrie 2011. 346 milioane de oameni sărbătoresc Ziua Mondială a Diabetului.

Hmm...şi ce-ar fi de sărbătorit? Ce sens are o sărbătoare dedicată unei boli? O boală despre care puţină lume ştie şi totuşi afectează 5% din populaţia Terrei. Şi cei care au auzit despre diabet, ştiu că este boala aceea de care a suferit/suferă bunica/mătuşa/vecinul care au orbit/murit/suferit o amputare din cauza bolii.

Tocmai de aceea cred că trebuie sărbătorită Ziua Mondială a Diabetului. E o ocazie pentru a ne face auziţi. Pentru a arăta lumii că diabeticii nu sunt numai bătrâneii cu cataractă sau cangrenă. Că diabetul nu "se face" de la mâncat multe dulciuri. Că există mai multe tipuri de diabet. Că diabetul de tip 1 este o boală autoimună, de care suferă şi copii traşi pe sfoară de sistemul lor imunitar. Că diabetul de tip 2 poate uneori fi prevenit printr-un stil de viaţă sănătos. Că diabetul costă: timp şi bani. Că noi, diabeticii, suntem oameni normali care putem duce o viaţă normală: învăţăm, lucrăm, iubim, ne întemeiem familii şi avem copii. Că, deşi suntem independenţi şi nu vrem să fim compătimiţi, avem totuşi nevoie de înţelegerea şi suportul celor din jur. Că putem avea o calitate bună a vieţii dar că asta implică mult efort. Că diabetul e parşiv şi poate afecta pe oricine. Că suntem o comunitate şi ne bucurăm de susţinerea morală pe care ne-o oferă faptul că facem parte dintr-o comunitate, fie ea şi online. Că ştim că există maladii mai rele, sau mai sus decât diabetul pe lista de priorităţi a oamenilor de ştiinţă, dar că nu încetăm să sperăm.

Americanii sunt foarte activi din punct de vedere al evenimentelor legate de Ziua Mondială a Diabetului. Două evenimente mi-au atras atenţia.
  • Primul, "Schimbul de cărţi poştale cu ocazia Zilei Mondiale a Diabetului". Detalii aici, iar pagina de Facebook a evenimentului o găsiţi aici. Nu am scris la timp despre eveniment (se pare că diabetul nu e singura boală cronică de care sufăr, mai sufăr şi de lene), dar cred că încă se mai primesc mailuri cu date de contact; dacă vreţi să participaţi, data limită pentru trimiterea cărţilor poştale e 14 noiembrie.
  • La al doilea eveniment e simplu de participat. Purtaţi ceva albastru în fiecare vineri a lunii noiembrie. Albastru pentru că simbolul  Ziulei Mondiale a Diabetului e cercul albastru. Evenimentul are, bineînţeles, şi pagină de Facebook, unde puteţi posta pozele cu voi purtând albastru. Bine, e alegerea voastră dacă vreţi să vă expuneţi :) Mie încă îmi e greu să spun oamenilor că am diabet şi să împărtăşesc această informaţie pe siteuri de socializare mi se pare încă utopic. Dar voi purta albastru vineri, cu siguranţă. 
Anul trecut nu aveam blogul. Nici nu făcusem cunoştinţă cu comunitatea online. Dar anul ăsta m-am mobilizat. Azi-dimineaţă, am pus în cutia poştală:

Carte poştală tomnatică. Destinatar: inspiraţia mea.

Pentru că suntem olimpici. Destinatar: iniţiatoarea proiectului.
 Mi-a făcut plăcere să meşteresc la cărţile poştale, dar mi-a venit greu să scriu pe o carte poştală aşa de mică (8,9 x 12,7 cm). Plus că dilema mea cea mai mare a fost adresa destinatarului: să scriu USA? sau SUA? Sau Statele Unite ale Americii? Oricum, sunt trimise deja, sper să ajungă cu bine peste Ocean :)

Voi cum sărbătoriţi  Ziua Mondială a Diabetului?

No comments:

Post a Comment