9.4.11

Ziua personală fără diabet

Sună bine, nu-i așa?

Mult timp, diabetul nu a fost prioritatea mea nr. 1. Îmi calculam hidrații cu aproximație, dozele de insulină la fel, restricții alimentare - nu prea, deși întotdeauna m-am ferit de sucurile cu zahăr. Aveam grijă de mine, dar cu aproximație.

De ceva vreme însă, mi-am reordonat prioritățile. Mi-am dat seama că nu pot continua fără să am grijă de mine. Că nu pot realiza tot ce vreau fără să am glicemii cât mai bune. E un efort destul de mare, care trebuie depus zilnic: glicemii peste glicemii, calcule de carbohidrați, calculul dozelor în funcție de glicemie, carbohidrați, efort fizic.
Ferește-te de stress! Încercarea de a te feri de situații stresante e mai stresantă câteodată decât stressul în sine.
Ia-ți glicemia înainte de fiecare masă! Ți-e foame de nu mai poți, dar diabetul tău cere atenție și nu acceptă un refuz.
Seara ai vrea doar să te arunci în pat și să dormi, dar stai! Glicemia dinainte de culcare...e singura modalitate prin care te poți asigura că vei avea glicemii ok peste noapte. Asta în cazul în care nu te mai trezești pentru glicemii la ora 1, 3 și/sau 5.
E ca și cum ai avea un copil, de care trebuie să ai grijă 24/7 și după care trebuie să și cureți. Diabetul ăsta e ca un copil pe care nu-l poți lăsa cu o bonă, sau la bunici, ca să-ți vezi și tu de ale tale.
E greu uneori, mai ales când asta îi afectează și pe cei din jurul tău. Dar ce-i ușor pe lumea asta? E un efort care se merită, prin care îți crești șansele de a fi lângă cei dragi, funcționând la parametri normali, mult timp de acum încolo.

Cu toate astea, nu mă pot abține câteodată să nu mă gandesc...ce aș face dacă nu aș avea diabet pentru o zi? O zi fără calcule sau griji, fără geanta îngreunată de borseta mea de diabetică și fără chestii atârnate de mine care bipăie și buzăie?

Voi ce ați face în ziua voastră fără diabet? Ce ați face dacă, pentru o zi, ați putea duce copilul acesta neastâmpărat, la bunici?

No comments:

Post a Comment