9.1.11

Sfaturi

Au trecut sărbătorile. Destul de rapid. Ca diabetic, sărbătorile sunt o provocare. Atâtea ”alimente interzise”. Atâtea tentații...nu știu cum aș fi trecut peste perioada asta fără ajutorul ziaristilor de aici. Care, drăguți, intervieviează experți în materie și scriu un articolaș cu sfaturi de Sărbători.


Acum scuzați-mi îndrăzneala, dar ca diabetică cu vechime și ca om care dorește să fie informat, am unele obiecții...


Nu am găsit absolut nici o diferențiere între cele 2 tipuri de diabet. Din articol reiese că bolnavii trebuie să fie atenți doar la dietă și la stilul de viață. Nimic mai adevărat, o referire la medicație n-ar fi stricat.


Apoi se pomenește de dieta prin înlocuire: ”În acest mod, persoana care alege să consume astfel de produse ştie la câte felii de pâine sau la ce alte alimente cu indice glicemic ridicat trebuie să renunţe în ziua respectivă.” Total de acord. Pentru tipul 2. Ca tip 1, mi-am permis o felie de cozonac cu cantitatea de Humalog corespunzătoare. Fără să renunț la nimic.


Cireașa de pe tort vine la final. ”În plus, pentru a evita eventuale neplăceri, este indicat ca diabeticii să-şi verifice nivelul glicemiei dimineaţa, pe nemâncate, şi seara, înainte de culcare, la cel puţin două ore după masă.”    Aș fi de acord dacă aș sti că glicemia nu oscilează foarte mult pe parcursul zilei. Dar ca tip 1, am văzut oscilații ale glicemiei de la 40 la 400 în câteva ore. Deci două teste pe zi nu sunt suficiente. Deși numărul de teste acordate gratuit e mult sub această recomandare. Și cum rămîne cu un test înainte de fiecare masă?


Mă duc să-mi verific glicemia înainte de culcare, pentru a 6-a oară azi :)

No comments:

Post a Comment