22.7.11

1%

Spuneam acum câteva săptămâni că se apropie întâlnirea semestrială cu diabetologul. Şi aveam emoţii pentru că hemoglobina mea glicozilată, estimată din datele din jurnalul de glicemii, era un pic mai mare decât target-ul meu. Plus că nu mai aveam încredere în glucometrul meu.

Muncisem mult în cele trei luni după trecerea la pompă şi mă aşteptam ca toată această muncă să dea rezultate. Dar mă temeam să nu fiu dezamăgită de rezultat: nu ar fi fost prima dată când aş fi crezut că sunt "în control" şi rezultatele să zică altceva.

Aşa că am fost foarte fericită când am primit email-ul cu rezultatele de laborator. Hemoglobina glicozilată: 7,2%. Asta mă situează la o medie a glicemiilor undeva la 170 mg/dl. Nu e grozav, dar e un pas înainte. E o scădere de un procent în 3 luni. Încă trei luni, şi sunt în grafic. Încă trei luni şi o ajung pe Aida din urmă :). Nu mai intru în detaliile buletinului de analize sau rezultatele celorlalte investigaţii. Un control glicemic ok îmi dă energia şi voinţa să am grijă şi de restul "detaliilor".

Am nevoie de un asemenea feedback pozitiv din când în când. Am diabet şi asta costă...timp. Timp pentru testat de 6-12 ori pe zi, timp pentru notat glicemiile, timp pentru cântărit mâncarea şi calculat hidraţii, timp pentru programări şi investigaţii medicale. Timp pentru căutat soluţii de integrare a pompei în garderoba de vară. Dar merită. Merită atunci când medicul tău îţi spune că te apropii de o glicată recomandată în sarcină. Merită când ştii că alocând un ceas diabetului în fiecare zi, poţi câştiga timp lângă cei dragi. Un procent în minus înseamnă atât de mult!

P.S. (fără legătură cu cele de mai sus)
A fost cam linişte pe blog în ultima vreme. Pe de o parte, din lipsă de timp. Pe de alta, din motive "tehnice". Îmi place platforma Blogger dar consider un mare minus sistemul de comentarii. Am încercat Disqus pentru comentarii, dar atunci când am renunţat la el, am rămas fără comentariile adăugate după instalarea Disqus-ului, chiar dacă opţiunea lor de sincronizare a comentariilor între contul de Disqus şi cel de Blogger era activă. Aşa că am publicat din nou comentariile lipsă, manual. Aşa că mă gândesc să renunţ la platforma free. Unde, cum şi când, rămâne de văzut.

No comments:

Post a Comment